Beste leden,

De cursus Veilig Internet is weer van start gegaan. Dus u kunt een keer binnenlopen op dinsdag tussen 09.30 en 11.30 uur in de Leest Nieuwstraat 7.

Maar wilt u dat nog niet of u durft het niet goed, dan zijn er ook mogelijkheden om op afstand iets te leren. Ook daar willen wij u mee helpen. Want soms hebben mensen  problemen met Microsoft of iets anders met de computer, of met een tablet of een I-Pad, Wifi en een printer of een telefoon leveren ook soms problemen op. Soms wil iemand er gewoon wat meer van weten of iets nieuws aanleren. Bijvoorbeeld het programma Zoom waarmee je met meerdere mensen tegelijk kunt beeldbellen. Maar in tijd van nood komen er ook soms oplossingen.
Microsoft heeft zo’n oplossing, voor Windows 10 , heb je Windows 10 dan heb je Quick Assist. Het werkt alleen in Windows 10. Dus niet voor een tablet of I-pad of telefoon.
Dan gebruik je een ander programma bijvoorbeeld Team Viewer. Met beide programmas kan iemand van zijn huis uit inloggen op je computer en het probleem oplossen en je ziet zelf wat hij of zij doet. Dus je leert er nog wat van ook.
Als je dan ook nog je telefoon erbij gebruikt dan kun je er ook over praten en dat maakt de communicatie nog beter.
Hoe moet dat dan.
Voor Windows 10 ga je naar start. Dat is de linkse app onder op de taakbalk en het ziet er zo uit. Het is het venster-symbool met de 4 witte blokjes links onderaan de taakbalk. Maar ook op het toetsenbord staat de start knop.
Daar klik je op, en op de lijst die dan zichtbaar wordt staat Accessoires.
In de map Accessoires staat Quick Assist.

Hier klik je op en dan krijg je het scherm dat hiernaast staat.

Je kunt een code opgeven of een code
ontvangen. Dat is afhankelijk van wat je wilt
geholpen worden of zelf iemand helpen.
Als je de code doorgeeft per mail dan kan dat ook, maar via telefoon gaat natuurlijk ook. Het is een getal van 6 cijfers. Je tikt die in en er komt een verbinding tot stand tussen de 2 computers.
Via de telefoon vertel je je probleem en de ander kan zien wat er fout gaat.
Samen probeer je het op te lossen, en dat gaat soms heel vlug maar soms zijn de problemen wat complexer.
Soms weet de ander het ook niet en moet die eerst zelf vinden waar de oplossing is. Dus de fout naspelen en zo het probleem ontdekken.
Heel dikwijls is het een probleem met het downloaden van een update van een of ander programma, dat kan langer duren dus dan moet je 2 of meerdere sessies doen.

Voor diegene die dit willen proberen, bel mij op Telefoon 06-20737833
Je kunt natuurlijk ook mailen naar rian.driessen@outlook.com
We maken een afspraak voor een Quick Assist of Team Viewer.

Let op : Heb je problemen met een I-pad of een ander Tablet, dan werkt Quick Assist niet dan gebruik je Team Viewer.
Dat werkt anders, je moet er een app voor downloaden via www.teamviewer.com

 

 

Het logo van Team Viewer

Daarna kan je iemand uitnodigen om te helpen of geholpen worden. Wil je dit dan krijg je van mij een mail met een Hyperlink om Team Viewer te openen.

Het is een mogelijkheid om in de Corona tijd toch een digitaal probleem op te lossen. Bij het gebruik van Team Viewer kun je ook chatten, dat is elkaar teksten sturen, dus vragen stellen of antwoorden.